Aanbod

Kinder Kunst workshops op zaterdagmiddag!

Het Kinder Atelier Tilburg
Van 18 juni t/m 9 juli hebben we iedere zaterdagmiddag voor kinderen van 6 t/m 12 jaar kinder knutsel en teken workshops! 4 weken voor 55 euro!!
Lees hier meer!!.

Kom je ook knutselen, tekenen en schilderen… en nog veel meer!!
Ben je geïnteresseerd? Laat het ons weten.

Voor scholen

KunstKabaal kan, in overleg met de school lessen op maat verzorgen, waarbij we inhoudelijk kunnen aansluiten op de actuele lessen en thematiek in de klas.
Al onze workshops worden begeleid door professioneel opgeleide docenten/kunstenaars. Een mooi voorbeeld is ons bijzondere samenwerkingsverband met Kindercampus Oculus: Twee maal per jaar geven onze docenten workshops aan alle groepen n.a.v. een actueel thema van de school. Zo hebben kinderen als vogels over bergen gevlogen, dieren verzorgd, met elkaar kennis gemaakt, in de huid gekropen van verschillende vogels en fantasiedieren opgegraven. Allemaal op een creatieve manier. Al deze bijzondere kunstwerken worden later tentoongesteld in het Oculusmuseum, dat ook te bewonderen is door mensen van buiten de school. Als bezoeker kan laten rondleiden door een van de (kinder)gidsen.

Ook interesse in een project op maat op jullie school?
Neem hier vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken

Zomerkabaal

Aan het begin van de zomer kunnen kinderen van 6 t/m 12 jaar mee doen aan ZomerKabaal: een verrassende zomeractiviteit waarin ze paar dagen van alles maken en beleven, tekenen, schilderen, beelden maken, fotograferen, begeleid door verschillende (beeldend) kunstenaars.

Afgelopen jaar werd er een échte ‘ZomerKabaalmuurschildering’ gemaakt, op de gevel van KunstKabaal, van 4 bij 6 meter groot! In 3 dagen tijd helemaal zelf ontworpen en uitgevoerd door de deelnemende kinderen.

Op basis van materiaal dat ze in het Wilhelminapark verzamelden, knipten ze bladeren, veren, zaaddozen en een lipje van een blikje uit grote vellen gekleurd papier. De gezamenlijk in elkaar geschoven compositie werd opgeblazen tot de mooiste muurschildering van Tilburg!

Nog steeds te zien op de gevel van het atelier van KunstKabaal en opgenomen in een muurschilderingen route.

Ons superteam: Siep, Silver, Mechtel, Daantje en Teun, bijgestaan door Ivo van Leeuwen en Timothy Mahler
Het programma voor de komende zomer is nog een verrassing, maar we broeden weer op verrassende, afwisselende, fantasievolle activiteiten.
Kom je ook met veel kabaal de zomer met ons vieren?

Erfgoed

KunstKabaal werkt zowel binnen het onderwijs als daarbuiten in bijzondere projecten. Een
daarvan is het volière-project als eerste in een reeks waarin kunst, buurtcultuur, kunsteducatie
en erfgoed samen komen.

Volière-workshop voor scholen: Hé wat vliegt daar?

In een park in Tilburg, het Wilhelminapark, stond toen jouw opa en oma klein waren een volière, een Frans woord voor vogelhuis. Het vogelhuis is jammer genoeg jaren geleden gesloopt. Jammer hè…

Wij willen in een enkele les of een serie lessen ons laten inspireren door die verdwenen volière. Welke vogels hebben er rond gevlogen? Wat voor geluiden maakten ze en wat aten ze? Vlieg in onze workshops mee op fantasie vleugels, maak een duikvlucht en bedenk hoe je samen met anderen een boekje zou kunnen maken, een kleinvogelboek of ….

KinderKunstKaravaan

Als nomaden trekken we door de stad en bezoeken we interessante locaties, zoals musea De Pont museum, Textielmuseum en andere verrassende plekken in de stad.
We laten ons inspireren door de tentoonstelling, de onderwerpen en materialen, de plek en betekenis, geschiedenis, architectuur, en alles wat er nog meer te ontdekken valt op die plek. Op iedere locatie gaan we aan het werk in drie achtereenvolgende workshops en reizen daarna weer verder naar een andere locatie.
Je kunt je aansluiten: de KinderKunstKaravaan start in januari 2023

Koningen & Koninginnen

Hoe gaan een koning en koningin feestelijk gekleed? Kledingstukken onderzoeken en bedenken en op groot formaat uitwerken met oostindisch inkt. In de vorm van grote collages werden de koningen en koninginnen van top tot teen aangekleed. Met hoofddeksel, kleding, schoeisel en allerlei accessoires. De kinderen figureerden vervolgens als koning of koningin in hun werk en werden koninklijk gefotografeerd.
De levensgrote werken werden geëxposeerd in verschillende etalages in de stad van winkeliers. Bij de slager tot de kapper…..